מה זה סוכר סמוי

אוכלוסיית העולם משמינה, את זאת כולם יודעים. כולם בדיאטה אך כולם משמינים. מחקר שנערך במשך 27 שנים באוניברסיטת מיניאפוליס שבמינסוטה בארצות הברית,אולי מצא את אחת הסיבות. ייתכן שהסיבה העיקרית לכך היא צריכה מופרזת של סוכר. מדובר בסוכר סמוי, שרובנו כלל איננו מודעים להימצאותו שם. האנשים שעושים דיאטה או כל אילו שרוצים לאכול בתבונה, יודעים שצריך לחפש מאכלים דלי שומן ודלי סוכר. אך רובינו לא מודעים כלל לכך שסוכר מוסף לא רק כדי להמתיק מזון, אלא גם כדי להעניק לו צבע, למשל באמצעות סוכר חום או דבש, או אפילו קראמל.אנחנו בודקים את המוצרים המתוקים אך איננו בודקים מאכלים אחרים כי אנו אפילו לא חושבים שיכול להיות בם סוכר.

סוגי סוכר נוספים שנמצאים בשימוש סמוי נרחב הם סוכר לבן, רכז מיצי פירות, מאלט (עמילן שעורה), מולסה (סירופ שמעובד מסוכר) וכמה ממתיקים, שהם צורות כימיות שונות של סוכר, בפירות מצוי סוכר ששייך לפרי, שנקרא פרוקטוז, בחלב מצוי סוכר בשם לקטוז . אך הפעם כוונתי לסוכרים המוספים למזון ולא אילו שנמצאים בו “בילד אין”. הסוכרים שהוספו כדי להמתיק את המזון או להשחים אותו או בכדי לשמרו.

החוקרים מאוניברסיטת מיניאפוליס מצאו שיש התאמה בין עלייה בצריכת הסוכר המוסף בתקופת המחקר לבין עליה במסת הגוף,
באכילה נבונה, בדיאטה, ההמלצה המקובלת היא שפחמימות יהוו עד 60% מצריכת הקלוריות היומית. לפי עמדת האיגוד האמריקאי לקרדיולוגיה, יש להגביל את צריכת הסוכר המוסף למאה קלוריות ביום לנשים – מדובר ב כ-25 גרם (חמש כפיות) ו-150 קלוריות ליום לגברים – כ-37.5 גרם סוכר (7.5 כפיות). בכדי לעמוד בתנאים הללו אנו צריכים לדעת מה כמות הסכור הסמוי המוסף לאותו מזון. כיום אנחנו מסבירים לאנשים ורובם כבר הבינו את העניין אך לקחו זאת לכיוון המחמיר. יש סוכר – לא נוגעים. חלקם מרגיש מסכן, מרגישים מסכנים כי הם צריכים לוותר על המון מוצרים. הם מרגישים שדיאטה מביאה אותם לדיכאון כי עליהם לוותר גם על מאכלים שאינם מתוקים.

אם נגיע למצב שבו הסימון התזונתי שעל גבי אריזת המוצר יהיה מדויק יותר, יפרט כמה סוכר, פחמימות ריקות, הוסף למוצר, נוכל לווסת את כמות הסוכרים שבתפריטנו. ואיזו עזרה זו תהיה לאנשים בדיאטה.

בכל דיאטה מדובר על כך שפחמימות מורכבות הן מרכיב מרכזי בתזונה ומקור עיקרי לאנרגיה, אך יש להבדילן מסוכרים פשוטים שמוספים למזון, שהם קלוריות ריקות נטולות רכיבים תזונתיים חיוניים.

אנשים ובפרט אילו שבדיאטה, לא יודעים לדוגמה שלדגני בוקר, מוסיפים כמויות לא מבוטלות של סוכר. גם לפתית מוסף סוכר, גם ללחמית. הידעתם? אפילו באבקת מרק יש תוספת סוכר, גם במוצרים של טבעול כמו קציצות עדשים או שניצל תירס יש סוכר.ואפילו בחמאת בוטנים מוסיפים מעט סוכר.

אני שומרת על משקל נמוך כבר עשרים ושתים שנים. כן. אני מאותם האנשים שעשינו סוג של דיאטה שנתנה לי אפשרות לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. ( וזאת כי הבנתי שאי אפשר לעשות דיאטה. מה שצריך זה למצוא אורח חיים שיאפשר לי לשמור על ההישג.). אני מזמינה אותך להצטרף לתכנית הרזיה שפויה בעלת תוצאות מוכחות. לפרטים נוספים: רותי 050-2219922

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.