דיאטה – ליפול ולקום

ליפול ולקום, ליפול ועוד פעם לקום

זו היא מסכת חיינו. כל מי ששואף להיראות טוב , להרגיש נפלא ולהיות יותר בריא חייב להבין שספירת קלוריות היא לא הדרך!. ויותר מזה – אין מי שלא נופל אף פעם! ותאמינו לי – זה לא נורא כמו שזה נשמע!

קלוריות זו דיאטה, וקשה מאד להיות בדיאטה כל הזמן. דיאטה משמעה מבצע להורדה במשקל. ומה אחר כך? הרי אי אפשר לחזור לאכול כמו קודם כי נעלה חזרה במשקל. לא? חייבים להבין שמי שעלה פעם במשקל, אם לא יישנה דרכיו יעלה שוב וביתר קלות. תחשבו תמיד על בלון שילדים מנפחים. בתחילה קשה יותר לנפחו אך לאחר פעם אחת בלבד נעשה הרבה יותר קל לנפחו. ככה בדיוק זה גם בתאי השומן בגופנו. אחרי הפעם הראשונה השנייה הרבה יותר קלה. עולים במשקל הרבה יותר מהר!דבר נוסף שיש לזכור – הגוף צורך אמנם קלוריות הנמדדות ונספרות בדיאטה אך הגוף זקוק גם חמרי בנייה וחומרי שימור – קריא אבות מזון וויטמינים ומינרלים. בעיניי לספור קלוריות זה מתיש, קשה ולא מציאותי לאורך זמן. המטרה העיקרית היא ללמוד לאכול אוכל בריא וגם דברים שאנו מאד אוהבים והם עתירי קלוריות. כן , אפשר לאכול גם מהם אך בטעימות קטנות.

אחד הדברים החשובים זה להבין שאם אנו רוצים להיראות טוב והעיקר לשמר זאת לאורך זמן עלינו להפסיק להיות עסוקים ב"כמה קלוריות" אכלתי ברגע זה, או כמה "על כמה קלוריות נפלתי היום" ולהבין שאם נפלתי אני חייבת לקום וכמה שיותר מהר. אין, לדעתי, מי שירד במשקל ומצליח לשמור על משקלו לאורך זמן ללא נפילות. אני מאד לא אוהבת את המילה מאכלים אסורים שתמיד הכוונה בכך למאכלים עתירי קלוריות, ובמקום מילה זו אני מעדיפה " מאכלים פחות מומלצים." כי הרי אין אסור ומותר. יש מומלץ או פחות מומלץ, יש בריא או פחות בריא, ואז, כאשר המאכל כבר לא אסור ואני יכולה לבחור, אני עושה שיקול לעצמי אם כדאי או לא כדאי לי לאכלו.

מה שבטוח – כאשר אין הרבה פיתויים בבית – נופלים הרבה פחות. אנחנו מספיק עצלנים ואם לא יהיו בבית מאכלים עתירי קלוריות ומפתים, ברוב המקרים אתעצל להיכנס לרכב ולנסוע לקנות לעצמי! אולי פעם או פעמיים אעשה זאת אך ברוב המקרים , בעיקר בערב כשקר בחוץ, אוותר על כך. וזה רווח נקי מבחינתי. כי הרי רובנו מגיעים לערב מאד עייפים. אין כוח לכלום ו"מגיע לי", אך כשאין משהו אני אולי אלך לישון ואבין שמגיע לי לנוח! מגיע לי להרגיש טוב עם עצמי! ולא מגיע לי מאכל עתירי קלוריות שיעשה לי רע לאחר אכילתו!.

אין כל רע בנפילה. יש רק רע בהתנהגות שלאחריה. כי אם נפלתי על משהו קטן ומיד הקמתי – לא קרה כלום. מתוך אותו מאכל שפיתה אותי אכלתי מעט יותר קלוריות. אך ה"אסון" מתחיל בעקבות ההמשך או המחשבה המוטעית – אם בר נפלתי אז הלך השבוע. כי בשבוע כזה ש"הלך" יש לי הזדמנות לאכול עוד המון קלוריות, כי השבוע כבר אין טעם לשמור…..

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.